Da fødevarevirksomheden Easyfood i Kolding tidligere på ugen besluttede, at søge otte nye medarbejdere til produktionen, blev der lagt et jobopslag ud på Facebook – og så gik det stærkt. På 24 timer blev opslaget set af flere end 40.000 mennesker, og over 200 har henvendt sig for at søge job.
Beskeden fødevarevirksomheden Easyfood i mandags lagde ud på sin Facebook-profil var ganske kort:
- Søger 8 timelønnede medarbejdere til fast nathold med start hurtigst muligt. Erfaring fra anden fødevarevirksomhed foretrækkes, men er ikke et krav. Kig forbi på Albuen 39 og udfyld en ansøgning! Del gerne så vi kan få besat stillingerne.
Easyfood har tidligere lagt jobopslag ud på de sociale medier samtidig med mere traditionelle jobannoncer. Men denne gang nåede virksomheden slet ikke at gøre andet, før den blev oversvømmet af ansøgninger. På bare et døgn havde over 40.000 set jobopslaget, der var blevet delt mere end 503 gange på Facebook. Og på tre dage har Easyfood fået over 200 henvendelser omkring de 8 ledige jobs i produktionen, og flere end 130 af dem mødte personligt op i Kolding for at skrive sig op til et job.
- Det har været helt fantastisk at følge, hvad et kort opslag på Facebook kan gøre, fortæller administrerende direktør Flemming Paasch, Easyfood og fortsætter:
- Selvfølgelig kan vi ikke fremover kun ansætte folk via Facebook, men det er klart noget, vi vil bruge mere og mere i vores rekruttering, tilføjer direktøren.
Bliv ven med Dagens.dk på Facebook
Han påpeger, at Easyfood fremover vil skrue op for sin tilstedeværelse på de sociale medier.