For første gang nogensinde sker det i dagligvarebranchen: Lidl er klar med helt nyt koncept

Emil Martesen

60 uger siden

|

25/10/2023
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nu har et splinternyt koncept set dagens lys.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

For første gang nogensinde kan danske tv-seere få et unikt og ægte indblik i dagligvarebranchen. Det sker i den nye workplace-realityserie, Discountheltene, hvor Lidl inviterer ind bag kulisserne i hverdagen, og to dage aldrig er ens. Håbet er at nuancere synet på både faget og medarbejdere i dagligvarebranchen ved at vise, at der er dygtige og passionerede mennesker bag uniformen og mange karriereveje at gå.

I Discountheltene møder seerne helt almindelige medarbejdere i Lidl, som på hver sin måde hver dag arbejder for, at danskerne kan handle i kædens butikker.

Bliver 20-årige Mikkel Lidls yngste butikschef? Møder der nok indbyggere op til ejendomsudvikler Dianas nyåbning af Lidl i Søndersø? Vil elevholdet slå omsætningen fra sidste år, når de overtager Lidl-butikken i Grenaa i en uge? Lykkes Alexander fra Amager med at overraske en stamkunde, der har handlet i Lidl hver dag i over et årti?

Alt det og meget mere kan seere på Pluto Tv få svar på fra onsdag d. 1. november, hvor en spritny workplace realityserie, som har fået titlen Discountheltene, går i luften. Her følger vi medarbejdere i Lidl i deres hverdag:

"Jeg er utrolig stolt over vores medarbejdere, som giver så meget af sig selv i Discountheltene. De bidrager til at nedbryde vigtige fordomme om, hvad det indebærer at arbejde inden for dagligvarebranchen – at man ”ikke bare er kassemedarbejder i det lokale supermarked.” De demonstrerer på den mest autentiske måde, hvordan de hver især og i fællesskab spiller en vigtig rolle i vores samfund for at holde hjulene i gang i landets butikker. Jeg håber, at serien vil minde danskerne om, at der er rigtige mennesker bag uniformen, når de møder vores medarbejdere ude i butikkerne og ikke mindst opfordre til at holde den gode tone, når man handler", siger Jens Stratmann, administrerende direktør i Lidl Danmark.

I serien møder man en lang række hovedfortællere, som til dagligt arbejder i Lidls butikker, på logistikcentrene eller hovedkontoret. En af de dem er 20-årige Mikkel Christensen, der bestrider rollen som butikschef i Lidl i Frederikshavn:

”Jeg glæder mig til, at serien får premiere og se, hvordan den bliver modtaget. I serien kan man blandt andet følge min rejse til at blive Lidls yngste butikschef. Jeg er ordblind, men bare fordi man har svært ved at læse, behøver man ikke at have svært ved lære. Jeg håber, at jeg kan være med til at inspirere andre, der måske ikke har fundet den rette hylde og give dem troen på, at selvom man måske ikke er den mest boglige, så er der flere veje at gå", fortæller Mikkel Christensen.

”Dansk underholdning, som samtidig er informerende”

Discountheltene består af seks episoder, som bliver vist hver onsdag fra uge 44-48 gratis på Pluto Tv. De to første episoder kan ses fra onsdag d. 1. november:

"Vi er glade for eksklusivt at kunne vise Discountheltene, som er et interessant og nyere underholdningsformat, der går under workplace reality-genren. Vi synes, det er vigtigt at vise danskerne underholdning, der samtidig er informerende – og det er denne serie, som giver et unikt indblik i, hvad det vil sige at arbejde i dagligvarebranchen. Det er med til at understrege vores ambition om at være hjemsted for underholdning i topklasse", siger Jesper Dahl, General Manager for Pluto TV i Central- og Nordeuropa.

Det er produktionsselskabet Hou Docs, der står bag idéen og konceptet for Discountheltene. For Hou Docs har opgaven været at sikre, at seerne ikke opfatter Discountheltene, som skjult reklame for Lidl, men spændende, klassisk tv:

"Konceptet er kun en succes, hvis seerne opfatter serien som interessant og nærværende. Vi har derfor produceret serien på traditionel vis, hvor det første og fremmest handler om at fremelske de interessante historier og de gribende karakterer som i al anden tv-produktion. Det er vi lykkedes med", siger executive producer på serien, Steffen Hou.

Serien er produceret af Hou Docs i samarbejde med produktionsselskabet Laud People. Du kan følge Discountheltene fra den 1. november kl. 10 på Pluto Tv helt gratis.

Pluto Tv og Lidl afholder forpremiere på Discountheltene, hvor der helt eksklusivt vil blive vist to episoder fra serien, torsdag d. 26. oktober. Skriv til presse@lidl.dk for mere info og billetter.