Det går den helt forkerte vej med ventetiden for borgere, der ringer til den nye akuttelefon i Region Hovedstaden. Et nyt notat viser, at ventetiderne var stigende i uge 5.
Regionens målsætning med akuttelefonen er, at 90 procent af borgerne skal igennem til en sygeplejerske inden for tre minutter.
Få her et overblik over udviklingen i den maksimale ventetid og den gennemsnitlige ventetid, borgerne har haft de enkelte uger siden årsskiftet, når de har ringet 1813:
Maksimal ventetid:
* Uge 1: 1 time og 17 minutter
* Uge 2: 41 minutter og 31 sekunder
* Uge 3: 37 minutter og 23 sekunder
* Uge 4: 38 minutter og 27 sekunder
* Uge 5: 48 minutter og 49 sekunder
Gennemsnitlig ventetid:
* Uge 1: 15 minutter og 26 sekunder
* Uge 2: 6 minutter og 40 sekunder
* Uge 3: 6 minutter og 41 sekunder
* Uge 4: 3 minutter og 57 sekunder
* Uge 5: 10 minutter og 6 sekunder
Kilde: Region Hovedstaden
/ritzau/