De seneste års mange prisstigninger har skabt en frygt for, at yderligere økonomiske byrder hænger i luften.
Midt i den økonomiske ustabilitet, som pandemien og konflikten i Ukraine har forårsaget, er der mange, der kæmper med at få økonomien til at hænge sammen.
Mange husstande har oplevet en voldsom stigning i udgifter, mens indkomster som løn og pension ikke er fulgt med.
Men denne gang viste frygten for en ekstraregning sig at være unødvendig.
En teknisk fejl har nemlig resulteret i, at flere Telenor-kunder har modtaget en uventet rykkerskrivelse, men ifølge Telenor er regningen heldigvis ikke én, der skal betales.
Modtaget ekstraregning
En stor gruppe af Telenors kunder har i den seneste tid modtaget en ekstraregning i form af en rykker.
Det skriver TV 2.
Hos Telenor forklares fejlen som en ren teknisk svipser, og han sætter to streger under, at de berørte kunder allerede har betalt deres regninger og derfor naturligvis ikke skal hæfte for rykkerskrivelsen eller gebyret, der er knyttet til den.
I et skriftligt svar til TV 2 skriver direktøren, at rykkeren er sendt på grund af en systemfejl, og at Telenor er i gang med at informere alle berørte kunder om, at de blot skal se bort fra ekstraregningen.
Den norske telekommunikationsgigant forsikrer, at fejlen bliver rettet hurtigt.
Telenor er sammen med Telia en del af TT-netværket, der sammen med TDC og 3 Mobil udgør en væsentlig del af Danmarks mobilnetværk, og fejlen kan derfor have ramt en bred kundebase.
Selvom situationen kan have skabt uro blandt de kunder, der har modtaget rykkeren, kan de nu ånde lettet op.
Regningen, der i første omgang kunne ligne en ekstra økonomisk byrde, er heldigvis en fejl, og der er ingen grund til bekymring.