Her kan man da tale om penge lige ud af vinduet.
Teleindustrien, teleselskabernes brancheorganisation, sender nu en klar advarsel til telekunder vedrørende nye hjemmesider som bymetis.dk og xpendy.com, der tilbyder hjælp til at opsige teleabonnementer gennem udfyldelse af en formular.
Direktør for Teleindustrien, Jakob Willer, påpeger dog, at denne tilsyneladende gratis service ender med at have en høj pris for forbrugerne.
"Når kunden har udfyldt formularen, sender tjenesterne et såkaldt opsigelsesbrev til teleselskabet. Men der sendes også en regning til kunden på 200-300 kr. for at sende opsigelsesbrevet. Det er en helt unødvendig omkostning" forklarer Willer.
Teleindustrien opfordrer derfor kunderne til at undgå disse tjenester og i stedet selv tage direkte kontakt til deres teleudbyder, hvis de ønsker at opsige deres abonnement.
Organisationen understreger vigtigheden af at undgå unødvendige omkostninger ved at håndtere opsigelser direkte med teleselskaberne.
B.T. har forsøgt at få en kommentar fra de førnævnte firmaer, men har endnu ikke fået svar.