Enten har du selv prøvet det, eller også kender du sikkert en der har.
Du har købt eller bestilt noget, som du har betalt med MobilePay, men du har ikke fået det. I de fleste tilfælde har du faktisk ret til at få dine penge retur.
Det skriver MobilePay på deres hjemmeside.
Selvom der står ‘MobilePay’ på betalingen i din kontooversigt, så er det stadig en sag mellem dig og dem, der har solgt dig noget, hvorfor du skal tage kontakt til virksomheden/personen for at få dine penge retur.
Hvis det er virksomhedens navn, der i stedet står på din kontooversigt, er sagen en anden, da du derved egentlig har betalt med dit kort, men blot brugt MobilePay til at oplyse dine kortoplysninger, da du betalte. I dette tilfælde skal du derfor kontakte din bank, som kan være dig behjælpelig.
Er du blevet snydt?
Hvis du er blevet snydt i en privat handel, er der ikke meget at stille op. Er der tale om direkte svindel, skal du kontakte politiet, men dine penge får du nok ikke at se igen. På MobilePays hjemmeside skriver de, at du kan oplyse vedkommende om, at du har tænkt dig at gå til politiet. Det kan i nogle tilfælde gøre svindleren mere samarbejdsvillig.
Hvis du er blevet snydt igennem en side som DBA, skal du kontakte selve siden for at finde ud af, hvad du kan gøre. MobilePay kan i dette tilfælde ikke hjælpe dig med at få pengene retur.
Er du blevet snydt af en webshop, hvor virksomheden står i din kontooversigt, kan din bank være behjælpelig med at få pengene ført tilbage over på din konto.