Derfor har Coca Cola ændret deres låg

Nicolai Steinicke

78 uger siden

|

23/05/2023
Nyheder
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Nogle Coca-Cola-fans troede, at de var ved at miste forstanden, da virksomheden besluttede at tilføje påsatte hætter til deres plastikflasker.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Nå, det ser ud til, at de har givet en meget solid grund til at gøre låget ekstremt svært at tage af.

Mærker, herunder Coca-Cola Original Taste, Coca-Cola Zero Sugar, Diet Coke, Fanta, Sprite, Dr Pepper og Lilt, vil få cap-on-behandlingen, da flytningen allerede er ved at blive rullet ud over hele Storbritannien.

Fans, der ikke kendte til pakkeopdateringen, blev sendt i en endeløs tilstand. En tweetede: "Vent det her faktisk? Troede, jeg lige havde åbnet flasker frygteligt de sidste par uger."

"SAMME! Så glad for, at det ikke kun er mig," var en anden enig.

Så ja, folk er forvirrede, men der er en mening til Coca-Colas vanvid.

Coca-Cola Storbritannien (CCGB) fortæller, at de forsøger at gøre det nemmere at genbruge hele pakken og sikre, at der ikke efterlades låg.

En talsmand for Coca-Cola fortalte LADbible: "Coca-Colas nye vedhæftede hætter er designet til at forhindre affald og gøre indsamling og genbrug lettere ved at holde alle dele af flasken sammen.

"Vi forstår, at det er lidt af en forandring, men omfattende forskning gik i det nye design for at sikre, at forbrugerne fortsat får en positiv oplevelse, når de nyder vores drinks.

"Når du åbner og lukker flasken, råder vi forbrugerne til ikke at fjerne hætten fra flaskehalsen eller dreje eller bøje tappen på en måde, der kan kompromittere eller beskadige lukningen."

Jon Woods, General Manager hos Coca‑Cola Storbritannien, står naturligvis meget bag den nye ændring.

Han sagde: "Dette er en lille ændring, som vi håber vil have en stor indflydelse, der sikrer, at når forbrugerne genbruger vores flasker, bliver der ikke efterladt nogle låg.

"Det er et af mange skridt, vi tager i retning af vores globale forpligtelse til at hjælpe med at indsamle og genbruge en flaske eller dåse for hver en, vi sælger inden 2025, på vores rejse mod en verden uden affald.

"Som verdens største drikkevarevirksomhed erkender vi, at vi har en førende rolle at spille i at presse innovation og design til at producere mere højkvalitets genbrugsplast, som kan omdannes til nye flasker."