Dansk mediehus sender klart signal: Fremover bliver det helt anderledes

Emil Martesen

1 dag siden

|

07/01/2025
Nyheder
Foto: MGDK
Foto: MGDK
Det danske mediehuset sender et klart signal.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Det danske medie- og salgshus Media Group Denmark ApS (MGDK), har opkøbt Aarhus virksomheden Manatee Network. Manatee Network har specialiseret sig i annonceteknologi, der gør det nemt for medier at optimere indtægterne fra deres hjemmesider.

Teknologien anvendes allerede af en række danske medier til bannerannoncesalg, en opgave MGDK fremover vil varetage.

Handlen markerer et strategisk skridt for MGDK, der i over et årti har arbejdet med online medier og nu udvider deres teknologiske fundament:

"Vi bringer vores omfattende erfaring med at drive medier ind i samarbejdet med vores nye kunder", udtaler Per Asmussen, CEO for MGDK, inden han fortsætter:

"Det handler ikke kun om at maksimere annonceindtægter. Vi ved, hvordan annoncer placeres bedst muligt for at balancere brugeroplevelse og indtjening, og hvordan medier kan tiltrække loyale læsere".

I forbindelse med opkøbet overtager MGDK også medierne Filmz.dk og Newz.dk, mens Mark Berg, tidligere forretningsfører hos Manatee Network, træder ind som Sales Manager hos MGDK.

Martin Enggaard, CEO i Manatee Network, lægger ikke skjul på, at MGDK kan løfte Manatee til nye højder:

"Vi har valgt at give stafetten videre netop nu, da MGDK kan løfte Manatee til nye højder. Vi føler os derfor trygge ved den plan, der er lagt, for at Manatee kan fortsætte med at levere en høj service til både nye og eksisterende kunder".

Vækst gennem teknologi

"Manatees teknologi er et perfekt match til MGDK’s vækststrategi," fortsætter Per Asmussen, inden han afslutningsvis giver et hint om de fremtidige planer hos mediehuset:

"Vi har ambitiøse planer om at opbygge mange flere medier både i Danmark og internationalt. Denne teknologi vil eliminere flaskehalse og gøre vores ekspansion mere effektiv".