“Vi forventer, at den samlede kompensation vil være mellem 80 mio. kr. og 100 mio. kr.”
Sådan skriver Danske Bank i en pressemeddelelse udsendt fredag.
Danske Bank begynder i dag at informere de berørte nuværende og tidligere kunder, og der er primært tale om Private Banking-kunder i Danmark, oplyser banken.
Omkring 900 kunder kompenseres
Direktør for Private Banking Danmark, Bente Nielsen, udtaler:
”Vores gennemgang viser, at omkring 900 kunder ikke modtog tilstrækkelig information om de forventede negative nettoafkast i de berørte lavrisikostrategier. Det undskylder vi og kompenserer naturligvis de berørte kunder.”
Fra 1. februar 2017 til 5. juli 2018 var der forventet negativt nettoafkast i nogle af lavrisikostrategierne i pasningsløsningen Danske Porteføljepleje, som kunderne ikke blev informeret tilstrækkeligt om, og det er årsagen til kompensationen.
Danske Bank er i gang med at beregne de enkelte kunders kompensation og forventer, at den samlede kompensation vil være mellem 80 mio. kr. og 100 mio. kr.