MobilePay er blevet en fast bestanddel af danskernes hverdag, hvor penge skifter hænder hurtigere end nogensinde før.
Med et enkelt swipe på mobilen kan man klare alt fra at dele regningen på caféen til at sende penge til venner og familie, uden at skulle finde mønter frem eller jonglere med kontonumre.
Det er ikke uden grund, at MobilePay er blevet så populært i Danmark – bekvemmeligheden og den øjeblikkelige overførsel har gjort kontanter overflødige for mange.
Fra småkøb til store beløb, MobilePay har revolutioneret måden, danskerne tænker på betalinger, og man må sige, at tjenesten har sat skub i digitaliseringen af danskernes økonomiske vaner.
Over fire millioner borgere har downloadet appen, som bruges til at sende og modtage penge i både private og erhvervsmæssige sammenhænge.
Når der tikker en besked ind fra MobilePay skal man dog være på vagt, da svindlere forsøger at bruge navnets autoritet til at lokke personlige oplysninger ud af dig, som de kan bruge til at få adgang til din konto.
Nu gælder det for alvor om at spidse ører, da et nyt svindelnummer, som forsøger at udnytte MobilePays navn, er i omløb.
I vores digitale tidsalder er det afgørende at være opmærksom på de mange fælder, som cyberkriminelle lægger ud på nettet.
Lige nu modtager borgere SMS'er, der angiveligt kommer fra MobilePay. Det oplyser Mit Digitale Selvforsvar.
I beskeden opfordres du med forskellige begrundelser til at klikke på et link og opgive personlige oplysninger.
Beskeden er ikke fra Mobilepay, og er et forsøg på svindel. MobilePay indhenter aldrig kundeoplysninger via. SMS
Jeg har modtaget beskeden - hvad gør jeg?
Slet beskeden og blokér nummeret.
Hvis du ikke har afgivet nogle personlige oplysninger, behøver du ikke at gøre mere.
Er du i tvivl om din konto, kontakt MobilePays kundeservice direkte.