De danske campingpladser skal til at tænke i nye baner, hvis de vil holde på de danske campister. Det mener Livsstilsekspert og kommunikationsrådgiver Henrik Byager.
I 2012 kørte danske campister i højere grad over grænsen for at holde ferie og det vækker bekymring hos danske campingpladsejere, forhandlere og organisationer.
Henrik Byager opfordrer branchen til at gå i tænkeboks og tilbyde kunderne endnu bedre service og flere unikke oplevelser og aktiviteter.
- Vi er i en tid, hvor vi forbrugere sidder og vender pengene. Vi tager meget nøje stilling til, hvad vi får for dem, og det betyder blandt andet at loyalitet, som ellers er det, mange forretningsdrivende lever af, går af fløjten. Kan vi få mere for pengene et andet sted, tager vi derhen, fortæller han.
Læs flere nyheder om ferie her
Henrik Byager tilføjer, at de der overlever er dem, som kan tilbyde noget unikt.
- Det handler ikke om faciliteter og den slags. Det er derimod i forhold til service, aktiviteter og oplevelser. I branchen må man finde på nogle koncepter, som gør det unikt og attraktivt for kunderne, slutter Henrik Byager.