Forbrugerombudsmanden har præciseret overfor byggemarkedskæden Bauhaus, at de ikke må bruge udtrykket "altid billigst" i reklamer.
Ombudsmanden forklarer, at når firmaer bruger et udtryk som "altid billigst", så forventer kunderne at en vare ikke findes billigere et andet sted.
Bauhaus har forklaret, at en overvågning af konkurrenternes priser i næsten alle tilfælde ville sikre, at Bauhaus’ tilbudsvarer var billigere end hos konkurrenterne, og i de tilfælde, hvor overvågningen ikke sikrede dette, ville Bauhaus’ prisgaranti i sidste ende altid sikre kunderne de markedsførte varer billigere, end de kunne fås til hos konkurrenterne.
Forbrugerombudsmanden mente dog, at udtryk som ”altid billigst” måtte betragtes som uforbeholdent og således, at varerne var billigst, når man købte dem. Udtrykket kunne derfor ikke anvendes, såfremt den billigste pris alene kunne opnås, hvis kunden efterfølgende opdagede, at varen kunne fås billigere et andet sted, og kunden derfor benyttede sig af en prisgaranti og fik et beløb tilbagebetalt.
Der er ikke kommet en sag ud af sloganet, da Bauhaus er holdt op med at bruge udtrykket "altid billigst".