I Herning går 43-årig Ulla Sandgaard rundt og er harm. For nylig oplyste Handelsbanken hende om, at hun fremover skal betale 35 kroner om måneden for sin konto i banken, og at rådgivning koster 750 kroner i timen.
Selv kalder Handelsbanken sagen et særtilfælde, som kan komme på tale, hvis rådgivningen er meget tidskrævende i forhold til omfanget af kundens forretninger i banken.
- Et eksempel kunne være, hvis man har en speciel skilsmisse, som er løbet af sporet eller andre helt særlige tilfælde. Der er meget langt imellem, at vi ser de her posteringer, siger bankdirektør Niels Viggo Malle til Herning Folkeblad.
Men den forklaring køber Ulla Sandgaard ikke. Hun oplyser til Herning Folkeblad, at hun altid bruger netbank og ikke skylder penge i banken.
- De skal ikke kalde mig en dårlig kunde. Jeg føler mig virkelig dårligt behandlet, for jeg vil ikke sidestilles som en, der har særlig brug for rådgivning, siger hun til avisen.
Handelsbanken har nu inviteret Ulla Sandgaard til et møde på mandag for at skabe klarhed over sagen.