Coca-Cola lancerer for første gang en helt ny energidrik, som har den velkendte Coca-Cola smag. Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse, og de har ikke overraskende valgt at kalde deres nye produkt for Coca-Cola Energy.
Energidrikken fra læskedrikgiganten kommer til at indeholde koffein fra naturlige kilder, guarana-ekstrakt og b-vitamin, men den kommer ikke til at indeholde taurin, som ellers er en af de mest velkendte ingredienser, når man drikker en energidrik.
Coca-Cola Energy bliver solgt i de tynde, men høje ‘slim can’ dåser, hvor der vil være 25 centiliter i. Energidrikken vil blive solgt i butikker og supermarkeder over hele landet, når den rammer butikshylderne i de kommende uger.
Med og uden sukker
Coca-Cola har naturligvis tænkt på begge deres målgrupper, når de lancerer denne nye energidrik, og derfor vil man både kunne få den læskende drik med og uden sukker.
Den helt klassiske Coca-Cola Energy vil derfor stå på hylden lige ved siden af Coca-Cola Energy Zero Sukker. Altså den klassiske Coca-Cola Zero bare i energidriks-variant.
Det vil samtidig være den eneste energidrik på markedet, hvor man har mulighed for at få smagen af den klassiske Coca-Cola.
“Coca-Cola Energy indeholder ingredienser som bl.a. koffein fra naturlige kilder, guarana-ekstrakt og har som den eneste energidrik på markedet et strejf af den velkendte Coca-Cola-smag,” fortæller Maja Bjeverskov, Brand Manager for Coca-Cola i Danmark.
Coca-Cola forventer at målgruppen til denne energidrik er voksne mellem 18 og 35 år, og de mener at den passer ind, da den kan give et energiløft til mange danskere, der lever en energisk og travl livsstil.
Coca-Cola oplyser ikke noget om prisen på deres kommende energidrik, men det finder man altså ud af, når den pludselig står på hylderne i butikkerne. Det skulle ske i løbet af de kommende uger, så mon ikke det er ved starten af september?