Det er stort set umuligt at finde en dansker, der ikke har hørt om ‘tv-krigen’ mellem Discovery Networks og YouSee.
Skulle du alligevel have misset den, så handlede den kort og godt om, at YouSee via medierne valgte at meddele om, at de ville fjerne Discoverys kanaler fra deres pakker. Et valg som Discovery ikke var tilfreds med, og det udviklede sig altså til en regulær tv-krig.
Der hersker ingen tvivl om, at der ikke har været nogle vindere i ‘tv-krigen’ indtil videre, men på sigt kan det meget vel være, at det bliver YouSee.
De afslører hvert fald nu, hvad deres formål med tv-krigen er, og hvad de håber at få ud af det.
“Hele situationen med Discovery var et rent strategisk valg for os. Vi har i dag et tv-marked, hvor der er mange kunder, som er tvunget til at betale for kanaler, der ikke er særligt mange seere på. Det skal vi væk fra,” fortæller MIchael Moyell Juul, koncernchef for Nuuday til B.T og fortsætter:
“I sidste ende er vores mål, at der ikke er nogen tv-pakker. Kunderne skal have mulighed for 100 procent selv at vælge deres indhold – om det så er tv-kanaler eller streamingtjenester,” lyder det fra koncernchefen.
Det handler altså i bund og grund om, at YouSee helt vil have skåret tv-pakker væk, ikke kun hos dem, men generelt for danskerne, så de kan nøjes med at betale for de kanaler, som de ser.
Det er lidt ala det man allerede kan i YouSees ‘Bland selv’ hvor man har mulighed for at vælge de kanaler til, som man gerne vil se, mens man ikke betaler for dem, man ikke ser.
YouSee håbede også på, at de kunne få Discoverys kanaler også i sådan en løsning, men det var Discovery langt fra tilfredse med.