Mette var desperat: Kom havregryn i badevandet

Julie Møller

162 uger siden

|

22/09/2021
Indland
Genrefoto: Shutterstock.
Genrefoto: Shutterstock.
“Jeg var klar til at prøve alt,” forklarer Mette om episoden med morgenmadsproduktet i badevandet.

Dagens topnyheder

I et desperat forsøg på at finde mirakelkuren mod sit spædbarns eksem forsøgte Mette Langberg sig med alverdens ting for at afhjælpe sin datters hudproblemer.

“Jeg læste et ældgammelt råd om, at havre kunne lindre kløe, og på det tidspunkt var jeg klar på at prøve alt for min datter. Så selvom det var med en vis skepsis, at jeg puttede det i badevandet, så var forskellen på hendes hud tydelig allerede efter første bad,” fortæller Mette Langberg, der er iværksætteren bag hudplejemærket Kraes, i en pressemeddelelse.

Efter at have løst datterens problem, ville Mette også hjælpe andre forældre.

“Det var jo ikke fordi, jeg havde en kæmpe iværksætterdrøm, da jeg gik i gang. Men jeg fandt en løsning på et problem, som mange småbørnsforældre går rundt med, og så tog det fart derfra,” lyder det fra Mette Langberg.

Tager udgangspunkt i rigtige problemer

Produktudviklingen har siden den første badesæbe taget udgangspunkt i kundernes henvendelser om reelle problemer.

“Det lyder måske lidt for godt til at være sandt. Men jeg ved selv, hvor hårdt det er at stå med et lille barn, der græder, klør og har ondt. Derfor har det kun været naturligt for mig, at når nu jeg lykkedes med at finde en ‘mirakelkur’ til min egen datter, så ville jeg også gerne hjælpe andre ud af lignende situationer,”siger Mette Langberg.

Om det er badesæbe, læbepomade eller babypudder, så kommer idéerne fra kundernes forespørgsler og ønsker. Og kunderne får også lov til at give ærlig feedback, så produkterne kan blive bedre. 

“Vi har hele tiden skabt vores hudpleje ud fra de behov, der har været hos brugerne. Det er vigtigt, at det vi laver hjælper. Og det ved vi, at det gør. Vi sender nemlig ofte produkter til vores kunder med det eneste modkrav, at de laver en hudløst ærlig anmeldelse på Facebook, hvor de både pointerer godt og skidt,” siger Mette Langberg.