Elen Møller og rejsefølget mener, at det feriehus, de havde lejet, ikke var gjort rent.
- Sommerhuset er utrolig muggent og snavset. Der var både afføring og blod på toilettet. Det er tydeligt, at der ikke er gjort rent her.
Ordene tilhører Elen Møller (36), der beskriver det syn, der mødte rejsefølget på elleve, da de lørdag ankom til det sommerhus, de havde lejet i Rødby.
Foto: Shutterstock
De to norske familier havde planlagt turen siden sidste år og glædede sig rigtig meget til ferien, men nu er familierne fortvivlede efter de første dage af ferien i Danmark.
- Vi havde kørt i otte timer og var klar til ferie, men i stedet blev vi mødt af et sommerhus, der slet ikke levede op til forventningerne. Efter ankomsten opdagede vi fejl efter fejl, fortæller den 36-årige til DinSide.
Mangel på varmt vand
Familierne opremser en række mangler, de har observeret, og gør opmærksom på, at det varme vand i huset ikke fungerer, som det skal.
- Alt, hvad der kan være snavset i et hus, er snavset. Badeværelset, køkkenet, klistret gulv og ødelagt inventar er beskidt. Du vil egentlig ikke starte din ferie med vask, men det har vi faktisk ikke mulighed for. Vi har taget børnene med i et badeland for at gå i bad, siger Møller.
Møller forklarer videre, at de har kontaktet udlejer DanCenter for at give dem mulighed for at ordne tingene.
- Vi sendte en mail, da vi ankom lørdag, og de spurgte, om de skulle sende rengøring hertil, men der kom ingen. Vi henvendte os derfor til DanCenter-kontoret på Lolland, som sagde, at de ville sende nogen til huset for at ordne varmt vand, rengøring og opvaskemaskine, men der kom ingen.
Derefter besøgte vennegruppen det lokale kontor for at finde ud af, hvorfor intet var blevet rettet.
- Der stod på døren, at kontoret er lukket til fredag, og vi har heller ikke fået svar på telefon eller mail. Skal vi ikke gå i bad til fredag? Det er virkelig ubehageligt, og vi har fået et meget dårligt indtryk. Det havde været anderledes, hvis vi havde bestilt campingferie, men vi har betalt meget for et feriehus på 130 kvadratmeter, siger Møller.
Foto: Privat
Rettede fejlene
DinSide har forelagt den kritik, der fremkommer i sagen, for DanCenter, men har endnu ikke fået svar.
Efter det første interview med DinSide fortæller Møller, at de endelig har fået svar fra DanCenter, som sendte folk ud for at reparere varmtvandsbeholderen og gøre huset rent.
Familierne er tilfredse med, at DanCenter endelig tog affære, men finder det kritisabelt, at det tog fire dage.
Foto: Privat