Hvis du er blandt de danskere, der rigtig godt kan lide sushi, og som særligt godt kan lide god sushi til en billig pris, så lyder det som en god ide at bestille hos den danske takeaway-hjemmeside Sushiklub.dk.
På hjemmesiden har man nemlig mulighed for at bestille sushi til rigtig formidable priser, men hvad mange ikke ved er, at man bliver tilmeldt et månedligt abonnement på 29 kroner, som er meget svært at slippe ud af igen.
Det er B.T der i dag bringer en historie med et interview fra en af kunderne, der føler sig bondefanget af Sushiklub. Hun ville nemlig bestille sushi, og efterfølgende kan hun se, at hun er blevet tilmeldt et abonnement, som hun ikke ønsker.
Hun kontaktede derfor virksomheden skriftligt, men de vendte aldrig tilbage, heller ikke da hun greb knoglen og ringede til dem.
“Jeg skal ikke kunne sige mig sikker på, at de ikke har skrevet det med småt en eller anden gang, jeg har bestilt, og jeg så har trykket ja uden at opdage det, men jeg synes altså, det er noget bondefangeri - især når man ikke kan blive afmeldt igen,” fortæller Mette Langli til B.T.
Folk spærrer deres kort
Mette er dog langt fra den eneste, der har dårlige erfaringer med takeaway-tjenesten. Mange kommentarer på hjemmesiden trustpilot er nemlig overvejende negative, og flertallet omhandler det abonnement, som de færreste ved, at de tegner.
Værst er det dog, at ingen af kunderne har mulighed for at få opsagt deres abonnement, da de ikke kan komme i kontakt med virksomheden. Folk føler sig derfor nødsaget til at spærre deres kort, hvilket også var tilfældet med Mette Langli.
B.T. henvendte sig til Sushiklub, som på mail beklagede med, at tekniske problemer og sygdom havde afholdt dem fra at svare. De fortæller dig, at folk kan få opsagt deres abonnement og pengene retur, hvis de kontakter Suhshiklub på mail.