I en tid, hvor forbrugernes opmærksomhed er en knap ressource, har supermarkederne taget kampen op med et sandt bombardement af kampagneskilte.
Og det var netop kampagneskiltene, der sprang i øjnene, da B.T. tidligere på måneden lagde vejen forbi landets største supermarkeder for at gennemføre et pristjek.
Og i B.T's seneste pristjek lægger de ikke skjul på, at i over 30% af de undersøgte slogans står et sted mellem misinformation og overkommunikation.
Og det falder ikke ligefrem på et tørt sted for danskerne.
Mogen Bjerre, lektor på CBS, løfter sløret for, at værdien af skiltene bliver udvandet:
"Værdien af skiltene bliver udvandet, og det er jo lidt synd. Det fortaber sig i tågerne, hvad det egentlig betyder, når der hænger sådan et skilt".
Bruno Christensen, en veteran inden for dagligvaremarkedet, mener, at det er et symptom på en hidtil uset hårdhed i kampagnerne:
"Det er helt åbenlyst, at det drejer sig om pris og kun pris. Der er ikke mange nuancer i budskaberne, og det er faktisk usædvanligt", siger han.
Og ifølge Bruno Christensen er forbrugerne blevet mere sparsommelige, og supermarkederne forsøger derfor at påvirke dem i købssituationen.
Så mens supermarkederne forsøger at navigere i et stadig mere komplekst forbrugerlandskab, står det klart, at kampagneskiltene er blevet et dobbeltægget sværd. De kan både vejlede og forvirre, og det stiller krav til både forbrugere og detailhandlere om at finde en balance i denne kommunikative labyrint.