Sådan fungerer det stadig i dag, men Glostrup-advokaterne, Nemadvokat, har revolutioneret hele branchen med deres nye tiltag kaldet Nemblik.
Med Nemblik vil de forsøge at digitalisere store dele af advokatbranchen, der i sidste ende skal gøre det hele meget lettere for kunden. Det nye tiltag vil også være med til at give et stærkere bånd mellem kunde og advokat, da det giver et vindue direkte ind i advokaternes arbejde, og dermed langt mere overskueligthed.
”Nemblik er kundes vindue ind i vores arbejde. Derigennem kan kunden se med i sagens gang – ikke som en erstatning til den menneskelige interaktion – men som et supplement, der sikrer en konstant mulighed for indsigt og overblik hos kunden – når og hvor det passer kunden,” lyder det fra Frederik Friche Christensen, der er advokat hos Nemadvokat.
Hvor en kunde tidligere kun har kunne få informationer om en sag, ved at kontakte advokaten direkte, så er det altså med Nemblik blevet væsentligt lettere at følge med i, hvor langt sagen er, og hvad det næste skridt i sagen er.
Via Nemblik kan kunden se status på sagens færdiggørelse, interagere sikkert med sagsbehandleren via vores beskedsystem, navigere mellem tidligere sager, og til enhver tid opnå indsigt i, hvad vi har samlet af data og information,” lyder det fra Frederik Friche Christensen der tilføjer.
”Nemadvokat er hvor kunden er – og med Nemblik, er det på kundens præmisser,”
72 advokatydelser samlet på et sted
En anden stor fordel der kommer med Nemblik er, at man som kunde har mulighed for at komme i kontakt med flere forskellige advokater, der har hvert deres speciale.
Faktisk er det muligt at få op til 72 forskellige advokatydelser via tjenesten Nemblik, og det dækker altså alle de juridiske ydelser, som man som privatperson kan få brug for.
”I løbet af de sidste syv år, har vi designet og forfinet et revolutionerende sagsbehandlingssystem for advokater. Med et konstant øje på den generelle digitale udvikling på tværs af brancher, er vi med dette system lykkedes med at skabe et unikt system, der sikrer en stor intern effektivisering af alle ensartet processer på tværs af de opgavetyper, som vi har specialiseret vores forretning indenfor. Dette tæller i skrivende stund 72 advokatydelser,” lyder det fra Frederik Friche Christensen.
Den nye digitale løsning betyder dog ikke, at der ikke kan være plads til, at man stadig kan mødes fysisk med sin advokat. Det er blot med til at sørger for, at advokaterne har endnu mere overskud til at håndtere kundernes behov, der ikke kan løses med teknologi.
Denne interne rationalisering ved brug af teknologi, skaber løsninger hvor vi med intuitive og nemme arbejdsgange hos vores medarbejdere, ganske enkelt sikrer mere plads og overskud til at håndtere de af vores kunders behov, der ikke løses med teknologi. Den menneskelige interaktion omkring de forhold der for den enkelte, er vigtig at uddybe for at sikre tryghed og forståelse,” lyder det slutteligt fra Frederik Friche Christensen