Virksomheder hyrer i stigende grad tekstforfattere

webmaster

356 uger siden

|

27/01/2018
Flere og flere virksomheder har opdaget fordelene ved en dygtig tekstforfatter. De potentielle kunder kræver gode og præcise svar på deres spørgsmål, og dem som kan svare på disse spørgsmål, de løber ofte med ordren.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Man kalder dette fænomen for ”content marketing”, og det er et af de vigtigste aspekter i online markedsføring anno 2018. 

For nogle år tilbage handlede markedsføring om store blinkende reklamebannere, men dette virker modsat på os i dag. Vi vil selv danne vores mening på et oplyst grundlag, vi vil ikke have store reklamer smidt i hovedet. 

Ved content marketing skaber man værdi for kunden, men samtidig får man muligheden for at præsentere sit produkt, som kan tilfredsstille kundens behov.

En tekstforfatter skal mestre mange egenskaber

Kundernes øgede krav til den rette information stiller store krav til moderne tekstforfattere. Først og fremmest skal tekstforfatteren mestre et spændende og grammatisk korrekt sprog, men tekstforfatterens evne til at sætte sig i kundens sted er måske endnu vigtigere. 

Hvilke informationer mangler kunden, før han er sikker på sit valg af produkt? Her må tekstforfatteren forsøge at tænke som kunden, så han kan svare bedst muligt på disse spørgsmål. Der findes diverse søgeværktøjer, som kan hjælpe tekstforfatteren på vej, men uden en veludviklet psykologisk sans, så bliver tekstforfatteren aldrig rigtig dygtig.

Man kan eventuelt finde en dygtig tekstforfatter på Dintekstforfatter.dk

Søgemaskineoptimering handler om gode tekster

Man skal ikke mange år tilbage, før søgemaskineoptimering handlede om kvantitet frem for kvalitet. Firmaer købte tusindvis af billige links fra spamsider i udlandet, for på denne måde at styrke deres positioner i søgeresultaterne. 

Googles søgealgoritmer er dog blevet så veludviklede, at de nemt kan spotte dette. Forsøger firmaerne at manipulere Google på denne måde, så vanker der en hård straf fra Google, når det bliver opdaget. Og det bliver opdaget før eller siden, det kan man være sikker på.

I dag handler søgemaskineoptimering derfor meget om gode tekster, som oprigtigt hjælper kunderne med deres behov. Er kunderne glade for de resultater Google viser dem, så bliver de nemlig ved med at bruge Google.

Kigger man på en hjemmeside som Babymode.dk, så ser man hurtigt de gode informative tekster, som har til formål at hjælpe brugerne med deres spørgsmål. Brugerne vil derfor være på hjemmesiden i lang tid, hvilket Google belønner og giver siden en god placering i søgeresultaterne.