Sådan får din shop del i den voksende e-handel

PA

408 uger siden

|

23/01/2017

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Den danske e-handel vokser! Med en stigning på 20 procent i forhold til 2015 og en årlig omsætning på 70 milliarder kroner, er det endnu engang fastslået, at danskerne elsker at klikke sig til gode tilbud. Det betyder, at der er mange muligheder for yderligere omsætning, hvis du har en webshop.

Omnichannel marketing

Har du en webshop, men mangler du omsætning? Så kan det måske betale sig for dig at se nærmere på begrebet omnichannel marketing. Denne type marketing har ikke mange år på bagen, men har allerede bevist sit værd hos diverse online- og fysiske butikker.

Grundlæggende betyder omnichannel marketing, at man markedsfører sin webshop på en sådan måde, at kunden får en sammenhængende og god oplevelse. Og det gælder uanset hvordan og hvor mange markedsføringskanaler, man benytter. Det betyder også, at du f.eks. bruger oplysningerne og dataene indsamlet i din Magento webshop, når du skal lave nyhedsbreve og vice versa. På den måde får man brugt den værdifulde information i al sin kommunikation, men kunden får også en bedre oplevelse af et helt produkt eller brand.

Opbygning af et godt brand

Du opbygger dit brand, når du bruger samme informationer på tværs af alle dine kanaler, da kunden får samme budskab, uanset om kunden møder dig online, i butikken eller på Facebook. Derudover får kunden lettere ved at identificere sig med din shop og dine produkter, hvis du bruger information omkring dem i din markedsføring på diverse platforme.

Få hjælp af eksperterne

Er du mere købmand end reklamemand, så fortvivl ikke. Der findes mange gode bureauer, der har specialiseret sig i at få din omsætning til at stige. Her kan blandt andet nævnes navipartner.dk, som har specialiseret sig i netop omnichannel marketing til din Magento Shop, ligesom de har løsninger, der let forbinder din webshop til din fysiske butik. Er man ikke stærk til marketing, så er der altså megen hjælp og omsætning at hente ved at rådføre sig med de rigtige eksperter.