Louises glamorøse Instagram-profil har snydt 50.000 mennesker

Ninna Andreasen

428 uger siden

|

05/10/2016
Det var først, da hun lagde en video op, det gik op for folk, hvor meget de var blevet ført bag lyset.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

I august kom en 25-årige fransk kvinde på Instagram. Det er der som sådan ikke noget odiøst i, men profilen var ikke helt så autentisk, som den så ud på overfladen.

Louise Delage er nemlig ikke bare endnu en livsstilsblogger. Hun havde en mission, og det var først, da hun skar det ud i pap, at det gik op for hendes tusindvis af følgere, skriver Daily Mail

Profilen er fyldt med billeder af den smukke, unge kvinde. Der er dog én fællesnævner, som de færreste lagde mærke til.

(Artiklen fortsætter under billederne)

 

 

Souvenirs de Berlin 🇩🇪

 

Den 25-årige model fra Paris fik hurtigt over 50.000 følgere på Instagram. Men hun havde en bagtanke.

På stort set alle billederne, hvor hun fremstår ung, smuk og eventyrlysten, har hun nemlig selskab af alkohol. Drinks, vin, øl. Alkohol i alle afskygninger og i alle typer af situationer.

For mange brugere må skønheden have virket som en med et perfekt liv. Solbrændt, ude med vennerne, gang i den. Men i virkeligheden er Louise Delage slet ikke en ægte person.

(Artiklen fortsætter under billederne)

 

 

Quand je pose en soirée 😵

 

Den 25-årige er godt nok model og bor i Paris, men profilen og billederne er en del af en kampagne fra det franske reklamebureau BETC. De ønsker at sætte fokus på unges alkohol forbrug.

Kampagnen sætter fokus på, at alkoholisme ofte kan blive overset - især blandt unge, der jo “bare har det sjovt”.

I sidste uge offentliggjorde reklamebureauet en video, som afslørede det tankevækkende budskab. Det blev klart, hvordan det var lykkedes modellen at snyde så mange.

De fleste havde på grund af de idylliske baggrunde og den glamourøse livsstil fuldstændig overset det åbenlyse. Det var da også lige præcis budskabet.

- Det er let at overse afhængighed hos nogen tæt på, lyder det i reklamebureauets video.

Det er tilsyneladende ikke nemmere på de sociale medier.

Se videoen nedenfor.