Lingeri-mærke genskaber Victoria's Secret-reklame med forskellige kropstyper

Laura Nygaard

9 år siden

|

07/04/2015

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Sidste år kom Victoria’s Secret under skarp kritik, fordi lingeri-firmaet havde lavet en reklame med titlen ‘A Body For Every Body’, der skulle vise, hvor alsidig undertøjsmærkets kollektion er - hvordan der er et klædeligt stykke lingeri til alle kropstyper. (Se reklamen under artiklen)

Problemet var bare, at de smukke, høje slanke supermodeller i reklamen, alle havde proportioner, som de fleste kun kan drømme om og altså ikke viste den alsidighed, som titlen fortalte om.

Nu har et andet lingeri-firma, Curvy Kate, der specialiserer sig i undertøj til fyldigere kvinder også lavet en reklame - og der er ‘lånt’ en hel del fra konkurrentens kontroversiele kampagne.

Læs også: Kvinde hader sin krop - men så tager hun en livsændrende beslutning

Firmaet, der reklamerer med at have BH’er med D-K skåle, besluttede sig for at lave en reklame, der gør det, Victoria’s Secret ikke lykkedes med.

De viser, at de tilbyder undertøj, der faktisk klæder alle kropstyper, i reklamen der er en direkte kopi af lingeri-gigantens, men med både høje, lave, bløde og faste kroppe.

- Vi laver smukt lingeri og badetøj, der ser fantastisk ud på en lang række figurer og størrelser, så vi vil have modeller, der afspejler dette, skriver firmaet på deres hjemmeside.

Læs også: Børns nødråb: Kropsidealer og pornoficering skaber usikkerhed

Victoria’s Secret er især kendt for deres årlige modeshows, som også sendes på tv i bedste sendetid, hvor både supermodeller og anerkendte sangere går ned ad catwalken. Bl.a. Spice Girls, Katy Perry, Kanye West og Taylor Swift har optrådt ved disse lejligheder - dog ikke i undertøj.

Læs også: Sangerinde fik englevinger i hovedet

Følg Dagens Kvinder for flere lignende artikler: