En bevægende reklamefilm, der skal skaffe flere plejefamilier i Norge, er gået viralt på de sociale medier og på bare få dage blevet set af mere end 120 millioner mennesker verden over.
Scenen er sat fra filmens første sekund, hvor vi befinder os i et klasselokale ved frokosttid.
Mens alle andre åbner deres lækre madpakker, er en enkelt drengs madkasse hjerteskærende tom og i stedet for at spise frokost, fordriver han tiden med at gå mutters alene rundt på skolens lange gange, indtil han går tilbage til klasselokalet.
Bedst som han skal til at pakke sin madkasse væk, går det op for ham, at den pludselig vejer mere end før, og da han åbner den, er den mirakuløst fyldt med mad.
Og så kan man for alvor godt finde lommetørklædet. For da drengen kigger rundt i lokalet, går det op for ham, at det er hans klassekammerater, der har delt deres madpakker med ham – helt uden af sige et ord.
Det er ikke første gang, en hjertevarm reklame breder sig på tværs af landegrænser. I 2015 fik en tysk reklame os til at tænke lidt ekstra på familien i juletiden, og fornylig var det danske TrygDanmark, der fik en del opmærksomhed – og tåre til at presse sig på – med deres fokus på hjertestartere.