Chef i Rema raser over kunde: 'Du fik min kassemedarbejder til at bryde grædende sammen'

Emil Ryttergaard

390 uger siden

|

26/06/2017
Indland
Foto: Jesper Dall/Polfoto
Foto: Jesper Dall/Polfoto
Da en kassemedarbejder bad en mand dæmpe sig i køen i Rema 1000, fik den 18-årige kvinde bag kassen et kæmpe møgfald. Nu opfordrer købmand Jesper Møller folk til at tage mere hensyn til medarbejderne.

LIGE NU LÆSER ANDRE OGSÅ

Det var en rigtig voldsom og ubehagelig oplevelse, da en 18-årig kvindelig kassemedarbejder i Rema 1000 i Middelfart blev verbalt overfuset søndag 19. juni. 

En mandlig kunde havde maset sig foran en kørestolsbruger i køen, hvilket havde fået to kunder i køen til at komme op at toppes højlydt midt i butikken. 

Da den 18-årige kvindelige kassemedarbejder bad de ophidsede kunder om at dæmpe sig, blev den unge kvinde overfuset verbalt og skældt ud af den mandlige kunde, som havde sprunget kørestolsbrugeren over i køen.

- Han skælder hende ud og overdænger med spørgsmål om, hvem hun tror, hun er, og at hun ikke skal bestemme over hans opførsel. Selv efter at han har købt og betalt for sine varer, fortsætter han med at skælde hende ud, og hun beder ham om at forlade butikken, siger købmand i Rema 1000 Jesper Møller til Dagens.dk. 

Flere kunder forsøger forgæves at få den ophidsede mand til at dæmpe sig, men lige lidt hjælper det. 

For den 18-årige kassemedarbejder blev den voldsomme reaktion fra den mandlige kunde for meget. Under næste ekspedition brød hun grædende sammen og måtte forlade sin stol.

Det var ved denne Rema 1000 i Middelfart, at det verbale overfald fandt sted, Foto: Jesper Dall/Polfoto

- Derefter begynder hun at ekspedere den næste kunde, og midt i ekspeditionen forlader hun kassen grædende. Dagen efter kom hun ned til mig, hvor vi talte om episoden og så videobåndet, og der besluttede jeg at smide det på Facebook, siger Jesper Møller til Dagens.dk.

Opslaget er siden blevet delt over 650 gange og har fået over 2.000 reaktioner, hvilket er kommet meget bag på købmanden.

- Kunderne er efterfølgende kommet hen til mig og til medarbejderen og har rost os for vores gode service, og vi oplever også, at mange er glade for at komme i butikken, så tilbagemeldingerne har jo kun været positive, siger Jesper Møller. 

Han håber nu, at manden selv vil henvende sig i butikken og give kassemedarbejderen en undskyldning, for hvis han var ude efter ham, ‘så kunne jeg jo bare ligge overvågningsbillederne af manden op’, påpeger han. 

Jesper Møller håber i øvrigt, at folk vil tænke sig lidt om og være mere høflige, når de skal omgåes medarbejdere og andre kunder i butikkerne. 

- Det klæder bare ikke en voksen mand at opføre sig sådan, og en undskyldning er det mindste, han kunne komme med. Vi oplever tit, at tonen kan blive hård, når vi sidder bag kassen, men den må aldrig blive så ubehagelig, som den blev den dag, lyder det fra Jesper Møller.

Læs hele Jesper Møllers opslag herunder.

Har du oplevet en hård tone i et supermarked? Deltag i debatten på Facebook.

Alexanders fidget spinner eksploderede pludselig - nu advarer han andre

Læs seneste nyheder fra København på KBH.dk.