Hun havde kun stået bag kassen i 14 dage, da en kunde vil have byttet sit mobilabonnement.
Men varen kunne ikke byttes, og det fik kunden til at reagere voldsomt aggressivt.
- Han sagde, han ville komme tilbage og smadre mig, fordi jeg ikke havde fortalt ham om det. Og så blev jeg rigtig ked af det, for jeg var lige startet og havde ikke oplevet sådan noget før, siger Stine Lysemose, der er serviceassistent hos Føtex i Kokkedal, til TV2.
Hver gang Stine Lysemose gik på arbejde, spejdede hun efter indgangen, hvis nu den aggressive kunde skulle komme igen.
Den anden dag gik en kollega grædende til pause, fordi at en kunde havde råbt og skreget over at køen til kassen var for lang, og den oplevelse fik Stine Lysemose til at skrive et debat indlæg i Politiken.
- Jeg tror, at vi alle sammen ville tale meget pænere til hinanden, hvis vi havde prøvet at sidde i en kasse og oplevet, hvor tarveligt der egentlig bliver talt nogle gange, siger hun til TV2.
Hos fagforeningen HK Handel, der organiserer mange af landets butiksansatte, oplever man også, at flere kunder reagerer voldsomt aggressivt overfor butiksansatte.
- Lunten bliver kortere og kortere. Der skal ikke så meget til for at tænde folk af længere.
- De oplever at blive verbalt svinet til, kaldt alle mulige mærkelige navne, der bliver kastet varer efter dem, der bliver sågar kastet kundekurve efter dem. Altså det er ganske urimelig adfærd, mange kunder har, siger Kim Jensen, der er faglig chef i HK Handel.
Derfor opfordrer fagforeningen at alle butiksansatte til at få undervisning i konflikthåndtering.
Tre elever stenede svane til døde: Nu er de blevet bortvist fra efterskole