Hvilken betydning har Googles humør? Hvad betyder det for din virksomhed og den online markedsføringsstrategi? Bureauet Searchmind har taget et kig på Googles mange humørsvingninger, der kan have en stor betydning for, hvordan Google læser din hjemmeside.
Ligesom mennesker kan opleve humørsvingninger, får Google også humørsvingninger, der kan have en påvirkning på virksomhedernes placering på Google. Google Grump-rating er udviklet af AccuRanker for at vise, hvordan Google hele tiden oplever humørsvingninger. Systemet fremhæver uro i Googles algoritme, hvilket kan hjælpe virksomheder med at forstå de store udsving, de kan have i placeringer på Google. Når Google er rasende, kan det opleves direkte på virksomhedens placering og give mange ujævnheder i virksomhedens placering på søgenetværket.
Searchmind er et SEO bureau og et Google AdWords bureau, der altid har fingeren på pulsen. For at forstå Google skal man forstå alt det bagvedliggende og her har Googles humør en stor betydning, fordi det kan afsløre, når Google laver ændringer.
Googles fire humørsvingninger
Google ændrer humør i takt med at Googles algoritme bliver ændret. Google Grump-rating har inddelt Googles humørsvingninger i fire forskellige faser: Furious, grumpy, cautious og chilled. AccuRankers Google Grump-rating er baseret på en unik algoritme, der er udviklet til at beregne det gennemsnitlige antal placeringer, på tværs af de øverste 100 resultater pr. søgeord. Humøret kan fortælle, hvornår man skal være ekstra påpasselig på Google.
Furious
Google er meget utilfreds og placeringerne på Google svinger i dag med en høj hastighed. Det er sandsynligt, at Google er ved at få en ny algoritme, som påvirker placeringerne.
Grumpy
Når Google er lidt utilfreds, så vises det ofte ved, at der er større svingninger blandt placeringerne end normalt. Det kan give en god indikator om, at der er ved at ske noget nyt.
Cautious
Når Google er cautious er der et unormalt mønster i placeringerne. Viser Grump-Rating grafen en opadgående tendens i løbet af de næste par dage, er det sandsynligt, at Googles humør er ved at ændre sig igen.
Chilled
Når Google er chilled, behøver du ikke bekymre dig. Der er ingen fare på færde og Googles humør er stabilt og godt.
Hvad betyder Googles humørsvingninger?
Ofte kan det skiftende humør skyldes en større ændring i Googles algoritme, og det kan have en betydning for annonceringen på Google. Humørsvingningerne har en direkte påvirkning på din placering på Google, og Google Grump-rating kan give dig et indblik i, hvornår der sker noget nyt på Google. Når der sker en humørændring kan det betyde, at dit fokus på SEO og Google AdWords skal ændres, eftersom Google måske har fået nye fokuspunkter.
Har du brug for hjælp til altid at reagere på den ændrede algoritme, så står Searchmind klar til at hjælpe. Når du arbejder med Google, så skaber du ofte de bedste resultater for virksomheden. Læs mere om, hvordan Searchmind kan hjælpe dig med at implementere Googles nye algoritmer på Searchmind.dk.